Näin teet ensimmäisen verkkokurssin

Kurssin tavoitteena on antaa opiskelijalle selkeät askelmerkit, miten myyntiä tuova verkkokurssi rakennetaan, markkinoidaan ja myydään. Kurssin jälkeen yrittäjällä on valmiudet rakentaa verkkokurssi, joka pohjautuu asiakkaiden tarpeisiin.

Kyseessä on kuuden viikon itseopiskeltava verkkokurssi, jossa materiaali avataan opiskelijalle kerran viikossa. Opiskelija saa henkilökohtaiset tunnukset kurssialustalle, kurssi on käytössä niin pitkään kuin tarvitsee, vaikka seuraavat 3 vuotta.

Kun kurssimateriaali uudistetaan tai päivitetään, opiskelija saat uudet materiaalit samaan hintaan. Voit opiskella kurssin omaan tahtiin, kurssi on aina saatavilla.

Kurssin sisältö:

Viikko 1: Etsi aihe ja validoi se

Tässä osassa kerron sinulle kolme todella helppoa tapaa etsiä kurssiaiheita, joita ihmiset haluavat ostaa sekä miten validoit ne. Toisin sanoen, miten testaat ilmaiseksi, että ihmiset ovat valmiita maksamaan kurssistasi.

Viikko 2: Tuotteen sisällön suunnittelu ja tekemisen aikataulu

Tässä osassa näytän sinulle, miten kurssimateriaali kannattaa suunnitella etukäteen ja miten aikataulutat tekemisen siten, että lopputulos on riittävän laadukas. Muista, että sisällön ei tarvitse olla täydellista. Asiakas maksaa onnistuneesta lopputuloksesta, eli muutoksesta jonka hän saa sinun avullasi. Se, onko video 100 % täydellinen, ei ole lopputuloksen kannalta merkitystä.

Viikko 3: Kurssin tekninen rakentaminen

Tässä osassa opetan sinulle miten teet kurssin ilmaisia työkaluja käyttäen. Käyn myös läpi erilaisia kurssialustoja, jotta pääset mahdollisimman helposti ja vaivattomasti alkuun oman kurssin myynnin kanssa.

Viikko 4: Kurssin nimeäminen ja hinnoittelu

Kurssille ei kannata antaa mitä tahansa nimeä. Hyvä ja mielenkiintoinen nimi on ensimmäinen askel kohti menestyvää kurssimyyntiä. Tässä osiossa annan myös vinkkejä, miten kurssi kannattaa hinnoitella sekä miten testaat hintaa pilottivaiheessa.

Viikko 5: Ensimmäinen kampanja

Vinkkejä ja niksejä myyntiin sekä miten ottaa selviytyä henkisesti ensimmäisistä myyntikampanjoista. Tässä osassa kerron sinulle selkeät askeleet, miten myyt kurssin etukäteen ennen kuin kurssi on edes valmis. Kerron myös miksi tämä on järkevää. Määrittelet itsellesi osallistujatavoitteen, jota lähdet tavoittelemaan. Kun osallistujatavoite täyttyy, se on merkki siitä, että kurssi kannattaa tehdä.

Annan sinulle parhaimpia vinkkejä myyntiin sekä kaksi 7 päivän kampanjanesimerkkiä, joita voit toteuttaa vaikka saman tien. Käyn läpi myös aihetta, jota harvoin nostetaan esiin: henkinen paine. Myynti voi olla henkisesti todella raskasta ja haastavaa. Kerron sinulle, millaisia ajatuksia sinulle todennäköksesti nousee mieleen ja miten selviydyt niistä.

Viikko 6: Verkkokurssin iso lanseeraus

Kun olet pilotoinut kurssin ja tehnyt muutaman viikon kestävän kampanjan, saanut niistä palautetta ja mahdollisesti muokannut kurssin lopulliseen muotoon, on aika myydä sitä isolle yleisölle. Tässä osiossa annan sinulle 90 päivän valmiin suunnitelman sekä tarkat viikkotehtävät, jotta lanseeraus onnistuu ja teet jopa 5-numeroisia myyntejä 7 – 14 päivässä.


› Ota yhteyttä!

Tiia Konttinen • Tiia Konttinen Oy (3139765-3)
www.tiiakonttinen.fi
www.bloggaajastaammattilaiseksi.fi

Puh. 044 231 4679
asiakasapalvelu@tiiakonttinen.fi